uno image blev stiftet den 1. april 1986. Ide- og forretningsgrundlaget tog afsæt i, at der var en stor overkapacitet i den tyske tekstilindustri.
Ved at indgå aftaler med en række velrenommerede væverier, farverier og trykkerier kunne uno image tilbyde udvikling og produktion af vævede metervarer, hovedsageligt i bomuld, til skandinaviske tekstilproducenter inden for modesektoren.
uno image var dermed blandt de allerførste danske tekstilvirksomheder, der praktiserede outsourcing af produktionen. Konceptet har vist sig at være holdbart!
Fra 1992 blev der indgået produktionsaftaler med farverier i Holland, Belgien, Frankrig og Italien – senere er der tilkommet samarbejde med vertikale produktionsvirksomheder i Tyrkiet, Indien, Pakistan og Kina.
uno image har løbende udviklet sig i takt med markedets ønsker og behov. Det betyder, at virksomheden i dag har specialiseret sig inden for tre kerneområder: Boligtekstiler, lettere arbejdsbeklædning og metervarer med særlige egenskaber og lang livscyklus.
Vi tilbyder en komplet palette af metervarer og færdige produkter.
Siden 2000 har uno image tilbudt ”private label” produktion inden for såvel boligtekstiler som lettere arbejdsbeklædning.
uno image udvikler løbende specielle metervarer til forskellige nichemarkeder, og via de mange internationale samarbejdspartnere har uno image konstant en finger på pulsen og ved, hvad der rører sig fra trends og design til væveteknik og efterbehandlinger.